المزيد عن البرنامج

الاسئلة الشائعة

Account Creation

  • On the main page of Tikram Points, click on “Create free account” button to start the free account creation process.

Eligible lines:

  • Prepaid Mobile
  • Postpaid Mobile and IEW offers
  • Fiber and ADSL offers

Not Eligible Lines:

  • Corporate, EBU, and SME offers
  • Prepaid IEW offers
  • Unfortunately not, all lines inside the account must be under the same National ID number, CP number, or Passport number.

Point Accumulation

  • When your monthly bills are issued, or you have consumed 9 JOD or more on your prepaid mobile line, you will collect your points on the 28th of each month.
  • The system will calculate the average total value of 6 months of bills and consumption excluding taxes for lines inside your account, and place the account in a segment based on the result.
    • Silver (Up to 60 JOD): 1 Point / JOD
    • Gold (Up to 110 JOD): 1.5 Points / JOD
    • Platinum (Above 110+ JOD): 2 Points / JOD
  • Yes, as long as your account is active, you’ll receive bonus points on your birthday each year as a gift from us to you. This bonus could reach up to 200 points, depending on how long you’ve been a loyal customer.
  • If your account has less than 100 points, no SMS will be sent as you are still ineligible to use your points. An SMS will be sent once you’ve reached 100 points to inform you of how much more you need to collect before being able to use your points, which is 200 points.
  • Buying a new line from Orange doesn’t enroll it automatically to your account, you have to visit your account and add your new line to it to be able to start collecting points on its issued bills or monthly consumptions.

Point Redemption

  • You can use them at our Tikram eShop to purchase credit or discount vouchers from our digital partners
  • You can purchase Mobile handsets or accessories from any of our Orange shops
  • You can use them to pay for your purchases from any of our partners in the program
  • All you have to do it inform the shop supervisor or any representative, and they will assist you in completing the purchase.
  • Points value are different from one service to another. Our points value is determined per merchant, based on our agreement with that merchant. Therefore, every merchant has their own points value. You may ask the shop supervisor or representative to check for the value of your points before proceeding with the payment.
  • There are several reasons why you might not be able to use your points, contact our customer service center or visit any Orange shop to help determine what is blocking your point redemption.

Points Expiry

  • Points collected have a 2 year life span starting from the month they were collected in. Therefore, points collected in Jun. of 2020, will expire on Jun. 2022 as an example.

انشاء حساب

  • من خلال الصفحة الرئيسية، اضغط على كبسة "أنشئ حساب مجاناً" لتبدأ عملية انشاء حسابك المجاني.

خطوط المؤهلة

  • خطوط الخلوية المدفوعة مسبقاً
  • خطوط الاشتراكات الشهرية الخلوية ونت وين ما كان
  • خطوط فايبر و الـ ADSL

خطوط غير مؤهلة

  • خطوط الشركات الكبيرة Corporate، و EBU، و SME.
  • خطوط نت وين ما كان المدفوعة مسبقاً
  • للأسف لأ، كل الخطوط اللي بالحساب لازم تكون على نفس الرقم الوطني، أو رقم المنشأة، أو رقم جواز السفر.

تجميع النقاط

  • عند صدور فواتيرك الشهرية، أو لما تستهلك ما قيمته 9 دنانير أو أكثر على خطوط الخلوي المدفوعة مسبقاً، رح تجمّع النقاط كل يوم 28 من كل شهر.
  • بحسب البرنامج معدل مجموع قيمة الفواتير والمصروف للخطوط الموجودة داخل حسابك من دون ضريبة لمدة 6 شهور، وبناءً على الناتج بتم تحديد فئة حسابك.
    • فضي (لحد 60 دينار): 1 نقطة / دينار
    • ذهبي (لحد 110 دينار): 1.5 نقطة / دينار
    • بلاتيني (اعلى من 110 دينار): 2 نقطة / دينار
  • نعم، طالما انه اشتراكاتك فعالة، رح تحصل على نقاط مكافئة كل سنة على عيد ميلادك كهدية منا الك. هاي المكافئة ممكن توصل لـ 200 نقطة، بناءً على مدة ولائك.
  • اذا كان رصيد نقاطك اقل من 100 نقطة، ما بيوصلك رسالة SMS الشهرية لأنك لسل غير مؤهل لتستخدم نقاطك. ببلش يوصلك رسالة SMS الشهرية عن رصيد نقاطك لما يزيد عن 100 نقطة لحتى يخبرك عن القيمة المتبقية لتقدر تبلش تستفيد من نقاطك، واللي هي 200 نقطة.
  • مجرد شراء خط جديد من orange لا يعني انه رح ينضاف على حسابك بشكل تلقائي، لازم تزرو حسابك واتضيف ارقامك الجديدة لحتى تصير تجمع نقاط على صدور فواتيرها أو على قيمة الاستهلاك الشهرية.

استخدام النقاط

  • بتقدر تستفيد منهم في متجر تكرم الالكتروني لتشتري قسائم رصيد أو خصم من شركائنا الرقميين
  • بتقدر تشتري فيهم أجهزة خلوية أو اكسسوارات من معارض Orange
  • بتقدر تدفع فيهم ثمن مشترياتك من عند شركائنا بالبرنامج
  • كل ما عليك انك تخبر مسؤول أو ممثل المكان، ورح يساعدوك بانك تكمل عملية الشراء.
  • تختلف قيمة النقطة من خدمة لأخرى. تقدّر قيمة النقاط بناءً على الاتفاقية الموقعة مع الشريك. لذلك تختلف القيمة من شريك لآخر. بتقدر تستفسر من مسؤول أو ممثل المكان ليتأكد من قيمة نقاطك قبل ما تكمل عملية الشراء.
  • في عدة أسباب لعدم إمكانية الاستفادة من النقاط، اتصل على قسم خدمة العملاء أو زور أي من معارض Orange لتستفسر عن السبب الرئيسي لعدم امكانيتك من الاستفادة من النقاط.

انتهاء صلاحية النقاط

  • عمر النقاط المجمعة لكل شهر سنتين بدئاً من تاريخ تجميعها. مثلاً، النقاط المجمعة بشهر 6 من سنة 2020، تنتهي صلاحيتها بتاريخ شهر 6 من سنة 2022.
  • By simply clicking on the block that represents the deal you like, and then clicking on claim discount button. Type in your mobile number and click next to receive an SMS with your unique discount code.
  • The number of times varies from one partner or another, depending on the agreement that was set between Orange and the partner; this could range from only once, to unlimited times. You can learn about the exact number of times per code in the terms and conditions part of each deal.
  • As long as you have an active mobile subscription from Orange, you are able to benefit from all the deals in our page numerous times. Depending on each deal’s terms and conditions.
  • All you have to do now is visit the shop, and give the code to the shop supervisor or representative, and they will assist you in completing the purchase with the discount. In cases of discount codes for digital partners, you need to use the code in the designated discount code field in the app.
  • Yes, a very small number of deals are dedicated to holders of a special line offering from Orange, like YO line subscribers. Read the terms and conditions of these deals to learn more about their rules.
  • ببساطة، اضغط على المربع اللي بحتوي على الخصم اللي عجبك، ثم اضغط على كبسة احصل على الخصم. استخدم رقمك الخلوي ورح توصلك رسالة SMS بكود الخصم الخاص فيك.
  • عدد المرات اللي بتقدر تستخدم في نفس كود الخصم بختلف من مكان لآخر، بناءً على الاتفاقية اللي صارت بين Orange والشريك، ممكن يكون مرة واحدة بس أو غير محدد العدد. بتقدر تعرف عن عدد المرات من خلال قرائة قسم الشروط والأحكام للخصم.
  • طالما انك عندك خط خلوي Orange فعال، بتقدر تستفيد من كل الخصومات اللي على صفحتنا عدد كبير من المرات. بناءً على شروط وأحكام كل خصم.
  • كل ما عليك انك تزور المكان المعني بالخصم، وتخبّر المسؤول أو ممثل المكان بالخصم اللي معك، وهمه رح يساعدوك بعملية الشراء مع الخصم. بحالات خصومات الشركاء الرقميين، لازم تستخدم الكود بالمكان المخصص لكودات الخصم بالتطبيق.
  • نعم، عدد بسيط من الخصومات خاصة باشتراكات معينة من Orange، زي خطوط الشباب YO. اقرأ تفاصيل الشروط والأحكام لتتعرف اكتر على شروط الخصم.

سياسة البرنامج

  • تحتفظ Orange بحقّها في إنهاء او تغيير او تبديل او تعديل في شروط او ميزات هذا البرنامج أو أي جزء منه في أي وقت ودون إشعار مسبق.
  • تحتفظ Orange بحقّها في شمول او استثناء أي مشترك في البرنامج في أي وقت ودون إشعار مسبق.
  • تحتفظ Orange بحقّها في تغيير او تبديل او تعديل آلية الاحتساب أو المعادلات المستخدمة لحساب مضاعفات تجميع النقاط، أو تقيّيم قيمة النقطة، أو معادل صرف النقطة، أو عتبات قيم الفئات، أو نقاط المكافئات، في أي وقت ودون إشعار مسبق ولكنها لا تقتصر عليها.
  • من خلال الاستمرار في استخدام خدماتنا، فإنك تقر وتوافق على الشروط والأحكام المنشورة هنا، وأي تحديثات مستقبلية سارية من تاريخ نشرها، ما لم تتوقف عن استخدام الخدمات واخطار Orange بما يتوافق مع هذه الشروط والأحكام.

انشاء الحساب

  • يستوجب على المشترك انشاء حساب نقاط تكرم الخاص به عن طريق موقعنا. يمكن لموظفين المعارض أو خدمة العملاء المساعدة الشكلية فقط للمشترك بإنشاء الحساب.
  • يستوجب على المشترك التأكد من حالة الحساب والتقرير عن أي اعطال تخص الحساب خلال فترة أقصاها 24 ساعة من ظهور المشكلة للحفاظ على احقيتهم للنقاط المجمعة.
  • يكون المشترك مسؤول بشكل قطعي عن تفاصيل المعلومات الشخصية وبيانات الاتصال المقدمة.

تجميع النقاط

  • Orange ليس مسؤولاً عن أي فقدان لتحصيل النقاط في حال كان الحساب غير فعال.
  • تتم عملية تحصيل النقاط في يوم 28 من كل شهر.
  • يتم تبليغ المشترك عن عدد نقاطه من خلال رسالة نصية في اول يوم من كل شهر عندما يكون لديه اكثر من 100 نقطة فقط.
  • تتم عملية تصنيف الفئات في 1 أبريل و 1 أكتوبر من كل سنة.
  • يتم تحصيل النقاط للفواتير الشهرية عند صدورها وليس عند دفعها.
  • لخطوط الخلوي المدفوع مسبقاً وخطوط الأرضي المستقلة، يبدأ تجميع النقاط عند استهلاك 9 دنانير شهرياً فما اكثر.
  • يتم تجميع النقاط للخطوط بحالة Active فقط.
  • جميع المقاط المحصلة في أي حساب، هي حق لصاحب رقم الاتصال.

استخدام النقاط

  • يمنع استخدام النقاط في حال زاد عدد الفواتير المستحقة على أي رقم داخل الحساب عن فاتورة.
  • كاستثناء للبند السابق، يسمح باستخدام النقاط اذا كانت قيمة الفاتورة الثانية اقل من 5 دنانير.
  • كاستثناء للخط الثابت، يسمح باستخدام النقاط اذا كانت قيمة الفواتير المستحقة اقل من أو تساوي 15 دينار.
  • يمنع استخدام النقاط في حال وجد في الحساب خط مفصول جزئي.
  • في معارض Orange، يسمح باستخدام النقاط لمرة واحدة للخط الواحد على أي طريقة في اليوم الواحد.
  • في التبرعات، يسمح باستخدام النقاط لمرتين خلال سنة واحدة.
  • لا يوجد أي ضوابط على باقي أنواع استخدام النقاط.

انتهاء صلاحية النقاط

  • تتم عملية انهاء الصلاحية للنقاط كل يوم 28 من كل شهر.
  • تنتهي صلاحية النقاط على أساس الداخل أولاً يخرج أولا، بحيث انه النقاط المحصلة بشهر معين تنتهي صلاحيتها بعد مرور عامان.
  • يتم فصل الحساب فصل كلي عند انفصال جميع الخطوط المتواجدة به.
  • اذا تم تغيير الرقم الوطني، أو رقم المنشأة، أو رقم جواز السفر لأي رقم يتم إخراجه من الحساب.
  • يتم خسارة النقاط المحصلة كلياً في حال تسكير أو فصل الحساب.

Program Policy

  • Orange reserves the right to terminate, change, alter or modify the terms and conditions of this program or any portion thereof, at any time without prior notice.
  • Orange reserves the right to include or exclude any participant in the program at any time without prior notice.
  • Orange reserves the right to change, alter or modify the calculations methods or used formulas in regards to, but not limited to, point accumulation multipliers, point valuation, point redemption factor, segmentation thresholds, and bonus points, at any time and without prior notice.
  • By continuing to use our services, you acknowledge and accept to the Terms & Conditions herein published, and any future updates effective from date of its publishing, unless you cease using the services and notify Orange in accordance to these Terms & Conditions.

Account Creation

  • Customer is obligated to create his own account on Tikram Points through our website. Shop and call center agents are only allowed to support customers in create their accounts.
  • Customer is obligated to keep their account status in check and report any issues within a maximum of 24 hours of its issuance in order to keep their right to their accumulated points balance.
  • Customer is fully responsible for the information provided in regards to their personal and contact details.

Points Accumulation

  • Orange is not responsible for any missed point accumulations due to an inactive account.
  • Point accumulation happens every 28th of each month.
  • Customer is informed about his point balance through SMS on the 1st day of each month only when his point balance is over 100 points.
  • Segmentation happens every Apr. 1st and Oct. 1st of each year.
  • Points accumulation for monthly bills is based on their issuance not their payment.
  • Prepaid Mobile & Fixed standalone offers only accumulate when they reach a minimum of 9 JOD consumption on monthly basis.
  • Points are accumulated only in a line’s Active state.
  • All points accumulated in an account are the right of the contact number owner.

Points Redemption

  • Redemption is blocked when more than one bill is open on any line inside the account.
  • An exception to the above rule is if the second bill’s value is less than 5 JOD.
  • An exception for Fixed line type specifically if the total bills value is less than or equal to 15 JOD.
  • Point redemption is blocked when a line inside the account is in soft suspension state.
  • In Orange shops, only one points redemption per line per method per day is allowed.
  • In Donations, only two redemptions per year is allowed.
  • Other forms of redemptions don’t have any rules assigned to them.

Points Expiry

  • Points expiry process is runs on the 28th of each month.
  • Points are expired on first in first out basis, where only points accumulated in a certain month will expiry after 2 years of age.
  • An account is deactivated when all lines inside an account has reached a deactivation or hard suspension status.
  • If a line’s NID, CP, or Passport number is changed at any point while it is inside an account, it will be opted-out of the account.
  • Points are completely lost in the case where an account is closed or deactivated.