الشروط و الأحكام

سياسة البرنامج

  • تحتفظ اورانج بحقّها في :
    • إنهاء او تغيير او تبديل او تعديل في شروط او ميزات هذا البرنامج أو أي جزء منه في أي وقت ودون إشعار مسبق.
    • شمول او استثناء أي مشترك في البرنامج في أي وقت ودون إشعار مسبق.
    • تغيير او تبديل او تعديل آلية الاحتساب أو المعادلات المستخدمة لحساب مضاعفات تجميع النقاط، أو تقيّيم قيمة النقطة، أو معادل صرف النقطة، أو عتبات قيم الفئات، أو نقاط المكافئات، في أي وقت ودون إشعار مسبق.
    • في حال الاستمرار في استخدام خدماتنا، فإنك تقر وتوافق على الشروط والأحكام المنشورة هنا، وأن أي تحديثات مستقبلية على هذه الشروط والاحكام هي سارية من تاريخ نشرها، ما لم تتوقف عن استخدام الخدمات واخطار اورنج برغبتك بالتوقف عن استخدامك لحسابك.

انشاء الحساب

  • يجب على المشترك انشاء حساب نقاط تكرم الخاص به عن طريق موقعنا الالكتروني. يمكن لموظفين المعارض أو خدمة العملاء المساعدة الشكلية فقط للمشترك بإنشاء الحساب.
  • يستوجب على المشترك التأكد من حالة الحساب والتقرير عن أي اعطال تخص الحساب خلال فترة أقصاها 24 ساعة من ظهور المشكلة للحفاظ على احقيتهم للنقاط المجمعة.
  • يكون المشترك مسؤول بشكل قطعي عن تفاصيل المعلومات الشخصية وبيانات الاتصال المقدمة.
  • بمجرد قيام المشترك بإنشاء الحساب، يقر المشترك بأنه قرأ ووافق على شروط واحكام برنامج نقاط تكرم.

تجميع النقاط

  • اورانج ليست مسؤولة عن أي فقدان لتحصيل النقاط في حال كان الحساب غير فعال.
  • تتم عملية تحصيل النقاط في يوم 28 من كل شهر.
  • يتم تبليغ المشترك عن عدد نقاطه من خلال رسالة نصية في اول يوم من كل شهر عندما يكون لديه أكثر من 100 نقطة فقط.
  • تتم عملية تصنيف الفئات في اليوم الاول من شهر نيسان اليوم الاول من شهر تشرين الاول من كل سنة.
  • فئات البرنامج:
    • الفئة الفضية: معدل استهلاك ستة شهور يساوي من 0 الى 59 دينار اردني، نقطة لكل دينار
    • الفئة الذهبية: معدل استهلاك ستة شهور يساوي من 60 الى 109 دينار اردني، نقطة ونصف لكل دينار
    • الفئة البلاتينية: معدل استهلاك ستة شهور يساوي أكثر من 110 دينار اردني، نقطتان لكل دينار
  • يتم تجميع النقاط للفواتير الشهرية عند صدورها، وليس عند دفعها من قبل المشترك.
  • لخطوط الخلوي المدفوع مسبقاً وخطوط الأرضي المستقلة، يبدأ تجميع النقاط عند استهلاك 9 دنانير شهرياً فما أكثر.
  • يتم تجميع النقاط لخطوط الإشراك وهي ضمن حالة "فعال" فقط، الخطوط بحالة الفصل الجزئي أو الكلي غير مشمولة بعملية تجميع النقاط.

استخدام النقاط

  • في معارض اورانج، يسمح باستخدام النقاط لمرة واحدة للخط الواحد على أي طريقة في اليوم الواحد.
  • في التبرعات، يسمح باستخدام النقاط لمرتين خلال سنة واحدة.
  • يمنع استخدام النقاط في حال زاد عدد الفواتير المستحقة على أي خط الاشتراك داخل الحساب عن فاتورة واحدة.
  • كاستثناء للبند السابق، يسمح باستخدام النقاط إذا كانت قيمة الفاتورة الثانية اقل من 5 دنانير.
  • كاستثناء للخط الثابت، يسمح باستخدام النقاط إذا كانت قيمة الفواتير المستحقة اقل من أو تساوي 15 دينار.
  • يمنع استخدام النقاط في حال وجد في الحساب خط اشتراك مفصول جزئي او كلي.

انتهاء صلاحية النقاط

  • تتم عملية انهاء الصلاحية للنقاط غير المستخدمة كل يوم 28 من كل شهر.
  • تنتهي صلاحية النقاط بعد مرور عامان على عدم استخدامها.
  • يتم فصل الحساب فصلاً كلياً وشطب جميع النقاط المجمعة مباشرة، في حال تم فصل جميع الاشتراكات المضافة للحساب.
  • يتم سحب أي اشتراك من الحساب إذا تم تغيير الرقم الوطني، أو رقم المنشأة، أو رقم جواز السفر المسجل عليه.
  • تحتفظ اورانج بحقها بايقاف وفصل الحساب الخاص بالمشترك في حال عدم استخدام المشترك للنقاط لمدة تزيد عن 3 سنوات دون الحاجة لاي اشعار.
  • لا يتم ارسال اخطار عن طريق رسالة نصية عن احتمالية انتهاء صلاحية قيمة معينة من النقاط إذا كان مجموع النقاط بحساب المشترك أقل من 200 نقطة.

استرجاع النقاط المفقودة

  • يحق استرجاع النقاط غير المدرجة في الحساب إذا كان السبب مشكلة فنية او فشل في نظام النقاط لاستكمال إجراءاته أو العمليات المطلوبة منه، وتحتفظ اورانج بحقها رفض أي طلب لاسترجاع نقاط غير مدرجة في الحساب إذا كان تاريخ الطلب أكثر من شهرين من تاريخ فقدان النقاط.
  • يحق للمشترك استرجاع النقاط غير المدرجة على شكل خطة شهرية تصل لستة أشهر إذا تم إعادة تشغيل الخط المفصول خلال شهر واحد من تاريخ فصله.

Program Policy

  • Orange reserves the right to:
    • Terminate, change, alter or modify the terms and conditions of this program or any portion thereof, at any time without prior notice.
    • Include or exclude any participant in the program at any time without prior notice.
    • Change, alter or modify the calculations methods or used formulas in regards to, but not limited to, point accumulation multipliers, point valuation, point redemption factor, segmentation thresholds, and bonus points, at any time and without prior notice.
    • By continuing to use our services, you acknowledge and accept to the Terms & Conditions herein published, and any future updates effective from the date of its publishing, unless you cease using the services and notify Orange of your interest to stop using our services.

Account Creation

  • Customer is obligated to create his own account on Tikram Points through our website. Shop and call center agents are only allowed to support customers in create their accounts.
  • Customer is obligated to keep their account status in check and report any issues within a maximum of 24 hours of its issuance in order to keep their right to their accumulated points balance.
  • Customer is fully responsible for the information provided in regards to their personal and contact details.
  • By creating an account, the subscriber acknowledges that he/she has read and agrees to the terms and conditions of Tikram Points Program.

Points Accumulation

  • Orange is not responsible for any missed point accumulations due to an inactive account.
  • Point accumulation happens every 28th of each month.
  • Customer is informed about his point balance through SMS on the 1st day of each month only when his point balance is over 100 points.
  • Segmentation happens every Apr. 1st and Oct. 1st of each year.
  • Program segments:
    • Silver Segment: Six-month average monthly consumption is 0 to 59 JOD, one point for every 1 JOD.
    • Gold Segment: Six-month average monthly consumption is 60 to 109 JOD, one and a half point for every 1 JOD.
    • Platinum Segment: Six-month average monthly consumption is equal to or above 110 JOD, two points for every 1 JOD.
  • Points accumulation for monthly bills is based on their issuance, not their payment by the subscriber.
  • Prepaid Mobile & Fixed standalone offers only accumulate when they reach a minimum of 9 JOD consumption on monthly basis.
  • Points are accumulated only in a line’s Active state, suspended and deactivated lines do not accumulate.

Points Redemption

  • In Orange shops, only one points redemption per line per method per day is allowed.
  • In Donations, only two redemptions per year are allowed.
  • Redemption is blocked when more than one bill is open on any line inside the account.
  • An exception to the above rule is if the second bill’s value is less than 5 JOD.
  • An exception for Fixed line type specifically if the total bills value is less than or equal to 15 JOD.
  • Point redemption is blocked when a line inside the account is in soft suspension state or deactivated.

Points Expiry

  • Points expiry process is run on the 28th of each month.
  • Points accumulated will expire after 2 years of no usage.
  • The customer’s account is deactivated, and all points included are lost, when all lines added to the account have reached a deactivation or hard suspension state.
  • A line is removed from the account if the line’s assigned NID, CP, or Passport number is changed at any point while it is inside an account.
  • Orange has the right to completely deactivate an account, when no points redemptions transactions occur for 3 years without the need of notifying the customer.
  • No SMS notification is sent regarding points expiry if the customer’s account has a total of less than 200 points

Lost Points Win Back

  • Points are eligible for lost point’s win back if losing points reasoning was due to a technical system failure of procedure or process. However, Orange has the definitive right to reject a lost point’s win back claim if the date of claim exceeds 2 months from date of losing the points.
  • Points are eligible for a lost point’s win back plan of up to 6 months if a customer reactivates their line within 1 month of its deactivation.

أنشئ حساب

أنشئ حساب

أنشئ حساب

أنشئ حساب

أنشئ حساب

1

انشئ حساب مجاناً

اضف جميع خطوطك واشتراكاتك من Orange لحسابك

2

جمع النقاط

جمّع النقاط من استخدامك اليومي لاشتراكاتك من Orange

3

استخدم نقاطك

استخدم نقاطك لتدفع ثمن مشترياتك في متجر تكرم الإلكتروني، أو عند معارض Orange، أو عند أي من شركائنا بالبرنامج