المزيد عن البرنامج

الاسئلة الشائعة

Account Creation

  • On the main page of Tikram Points, click on “Create free account” button to start the free account creation process.

Eligible lines:

  • Prepaid Mobile
  • Postpaid Mobile and IEW offers
  • Fiber and ADSL offers

Not Eligible Lines:

  • Free mobile offers provided with Fiber offers
  • Corporate, EBU, and SME offers
  • Prepaid IEW offers
  • Unfortunately not, all lines inside the account must be under the same National ID number, CP number, or Passport number.

Point Accumulation

  • When your monthly bills are issued, or you have consumed 9 JOD or more on your prepaid mobile line, you will collect your points on the 28th of each month.
  • The system will calculate the average total value of 6 months of bills and consumption excluding taxes for lines inside your account, and place the account in a segment based on the result.
    • Silver (Up to 60 JOD): 1 Point / JOD
    • Gold (Up to 110 JOD): 1.5 Points / JOD
    • Platinum (Above 110+ JOD):2 Points / JOD
  • Yes, as long as your account is active, you’ll receive bonus points on your birthday each year as a gift from us to you.
  • If your account has less than 100 points, no SMS will be sent as you are still ineligible to use your points. An SMS will be sent once you’ve reached 100 points to inform you of how much more you need to collect before being able to use your points, which is 200 points.
  • Buying a new line from Orange doesn’t enroll it automatically to your account, you have to add your new line through your online account for it to start collecting points on its issued bills or monthly consumptions.

Point Redemption

  • You can use them at our Tikram eShop to purchase credit or discount vouchers from our digital partners
  • You can purchase Mobile handsets or accessories from any of our Orange shops
  • You can use them to pay for your purchases from any of our partners in the program
  • In addition to many yearly special campaigns
  • Make sure that you have no open due bills on any of the lines inside your account
  • You must have collected 200 points at least to be able to start suing your points
  • All you have to do it inform the shop supervisor or any representative, and they will assist you in completing the purchase.
  • Points value are different from one service to another. Our points value is determined per merchant, based on our agreement with that merchant. Therefore, every merchant has their own points value. You may ask the shop supervisor or representative to check for the value of your points before proceeding with the payment.

Points Expiry

  • Points collected have a 2 year life span starting from the month they were collected in.

Orange Deals

  • By simply choosing the deal you like, and then clicking on claim discount button. Type in your mobile number and click next to receive an SMS with your unique discount code.
  • The number of times varies from one partner or another, depending on the agreement that was set between Orange and the partner; this could range from only once, to unlimited times. You can learn about the exact number of times per code in the terms and conditions part of each deal.
  • As long as you have an active mobile subscription from Orange, you are able to benefit from all the deals in our page with no limitations. Depending on each deal’s terms and conditions.
  • All you have to do now is visit the shop, and give the code to the shop supervisor or representative, and they will assist you in completing the purchase with the discount. In cases of discount codes for digital partners, you need to use the code in the designated discount code field in the app.
  • Yes, a very small number of deals are dedicated to holders of a special line offering from Orange, like YO line subscribers. Read the terms and conditions of these deals to learn more about their rules.

انشاء حساب

  • من خلال الصفحة الرئيسية، اضغط على كبسة "أنشئ حساب مجاناً" لتبدأ عملية انشاء حسابك المجاني.

خطوط المؤهلة

  • خطوط الخلوية المدفوعة مسبقاً
  • خطوط الاشتراكات الخلوية ونت وين ما كان الشهرية
  • خطوط فايبر و الـ ADSL

خطوط غير مؤهلة

  • خطوط الخلوي المجانية المعروضة مع خطوط الفايبر
  • خطوط الشركات الكبيرة Corporate، و EBU، و SME.
  • خطوط نت وين ما كان المدفوعة مسبقاً
  • للأسف لأ، كل الخطوط اللي بالحساب لازم تكون على نفس الرقم الوطني، أو رقم المنشأة، أو رقم جواز السفر.

تجميع النقاط

  • عند صدور فواتيرك الشهرية، أو لما تستهلك ما قيمته 9 دنانير أو أكثر على خطوط الخلوي المدفوعة مسبقاً، رح تجمّع النقاط كل يوم 28 من كل شهر.
  • يحتسب البرنامج معدل مجموع قيمة الفواتير والمصروف للخطوط الموجودة داخل حسابك من دون ضريبة لمدة 6 شهور، وبناءً على الناتج يتم تحديد فئة حسابك.
    • فضي (لحد 60 دينار): 1 نقطة / دينار
    • ذهبي (لحد 110 دينار): 1.5 نقطة / دينار
    • بلاتيني (اعلى من 110 دينار): 2 نقطة / دينار
  • نعم، طالما انه اشتراكاتك فعالة، رح تحصل على نقاط مكافئة كل سنة على عيد ميلادك كهدية منا الك.
  • إذا كان رصيد نقاطك اقل من 100 نقطة، ما بيوصلك رسالة SMS الشهرية لأنك لسا غير مؤهل لتستخدم نقاطك. ببلش يوصلك رسالة SMS الشهرية عن رصيد نقاطك لما يزيد عن 100 نقطة لحتى يخبرك عن القيمة المتبقية لتقدر تبلش تستفيد من نقاطك، واللي هي 200 نقطة.
  • مجرد شراء خط جديد من orange لا يعني انه رح ينضاف على حسابك بشكل تلقائي، لازم اتضيف ارقامك الجديدة من خلال حسابك الالكتروني لحتى تصير تجمع نقاط على صدور الفواتير أو على قيمة الاستهلاك الشهرية.

استخدام النقاط

  • بتقدر تستفيد منهم في متجر تكرم الالكتروني لتشتري قسائم رصيد أو خصم من شركائنا الرقميين
  • بتقدر تشتري فيهم أجهزة خلوية أو اكسسوارات من معارض Orange
  • بتقدر تدفع فيهم ثمن مشترياتك من عند شركائنا بالبرنامج
  • بالإضافة لعدة حملات خاصة سنوية مختلفة
  • تأكد انه ما عليك فواتير مترتبة على أي خط من الخطوط اللي بحسابك
  • لازم يكون مجموع نقاطك كحد أدني 200 نقطة لتقدر تبلّش تستخدم نقاطك
  • كل ما عليك إنك تزور المكان المعني وتخبر مسؤول أو ممثل المكان، ورح يساعدوك بانك تكمل عملية الشراء.
  • تختلف قيمة النقطة من خدمة لأخرى. تقدّر قيمة النقاط بناءً على الاتفاقية الموقعة مع الشريك. لذلك تختلف القيمة من شريك لآخر. بتقدر تستفسر من مسؤول أو ممثل المكان ليتأكد من قيمة نقاطك قبل ما تكمل عملية الشراء.

انتهاء صلاحية النقاط

  • عمر النقاط المجمعة لكل شهر سنتين بدئاً من تاريخ تجميعها.

Orange Deals

  • ببساطة، اختار الخصم اللي عجبك، ثم اضغط على كبسة احصل على الخصم. استخدم رقمك الخلوي ورح توصلك رسالة SMS بكود الخصم الخاص فيك.
  • عدد المرات اللي بتقدر تستخدم في نفس كود الخصم بختلف من مكان لآخر، بناءً على الاتفاقية اللي صارت بين Orange والشريك، ممكن يكون مرة واحدة بس أو غير محدد العدد. بتقدر تعرف عن عدد المرات من خلال قرائه قسم الشروط والأحكام للخصم
  • طالما إنك عندك خط خلوي Orange فعال، بتقدر تستفيد من كل الخصومات اللي على صفحتنا من غير تحفظات. بناءً على شروط وأحكام كل خصم.
  • كل ما عليك إنك تزور المكان المعني بالخصم، وتخبّر المسؤول أو ممثل المكان بالخصم اللي معك، ورح يساعدوك بعملية الاستفادة من الخصم. بحالات خصومات الشركاء الرقميين، لازم تستخدم الكود بالمكان المخصص لكودات الخصم بالتطبيق.
  • نعم، عدد بسيط من الخصومات خاصة باشتراكات معينة من Orange، زي خطوط الشباب YO. اقرأ تفاصيل الشروط والأحكام لتتعرف اكتر على شروط الخصم.
  • By simply clicking on the block that represents the deal you like, and then clicking on claim discount button. Type in your mobile number and click next to receive an SMS with your unique discount code.
  • The number of times varies from one partner or another, depending on the agreement that was set between Orange and the partner; this could range from only once, to unlimited times. You can learn about the exact number of times per code in the terms and conditions part of each deal.
  • As long as you have an active mobile subscription from Orange, you are able to benefit from all the deals in our page with no limitations. Depending on each deal’s terms and conditions.
  • All you have to do now is visit the shop, and give the code to the shop supervisor or representative, and they will assist you in completing the purchase with the discount. In cases of discount codes for digital partners, you need to use the code in the designated discount code field in the app.
  • Yes, a very small number of deals are dedicated to holders of a special line offering from Orange, like YO line subscribers. Read the terms and conditions of these deals to learn more about their rules.
  • ببساطة، اضغط على المربع اللي بحتوي على الخصم اللي عجبك، ثم اضغط على كبسة احصل على الخصم. استخدم رقمك الخلوي ورح توصلك رسالة SMS بكود الخصم الخاص فيك.
  • عدد المرات اللي بتقدر تستخدم في نفس كود الخصم بختلف من مكان لآخر، بناءً على الاتفاقية اللي صارت بين Orange والشريك، ممكن يكون مرة واحدة بس أو غير محدد العدد. بتقدر تعرف عن عدد المرات من خلال قرائه قسم الشروط والأحكام للخصم.
  • طالما انك عندك خط خلوي Orange فعال، بتقدر تستفيد من كل الخصومات اللي على صفحتنا من غير تحفظات. بناءً على شروط وأحكام كل خصم.
  • كل ما عليك انك تزور المكان المعني بالخصم، وتخبّر المسؤول أو ممثل المكان بالخصم اللي معك، وهمه رح يساعدوك بعملية الشراء مع الخصم. بحالات خصومات الشركاء الرقميين، لازم تستخدم الكود بالمكان المخصص لكودات الخصم بالتطبيق.
  • نعم، عدد بسيط من الخصومات خاصة باشتراكات معينة من Orange، زي خطوط الشباب YO. اقرأ تفاصيل الشروط والأحكام لتتعرف اكتر على شروط الخصم.

برنامج نقاط تكرم

برنامج مكافئات (ولاء) مقدم من شركة اورنج الاردن للمشتركين في خدماتها، وهو مبني على نظام تجميع وصرف نقاط افتراضية، يتيح لمشتركين اورنج اصحاب الاشتراكات المفوترة الشهرية أو الاشتراكات المدفوعة مسبقاً، وخدمات الخلوي والانترنت، بتجميع النقاط حسب عوامل متغيرة وقواعد أساسية للبرنامج، والاستفادة منها عن طريق استخدامها لتسديد قيم شرائية حسب قيمة النقاط المحدد لكل طريقة صرف.

سياسة البرنامج

  • تحتفظ اورانج بحقّها في :
    • إنهاء او تغيير او تبديل او تعديل في شروط او ميزات هذا البرنامج أو أي جزء منه في أي وقت ودون إشعار مسبق.
    • شمول او استثناء أي مشترك في البرنامج في أي وقت ودون إشعار مسبق.
    • تغيير او تبديل او تعديل آلية الاحتساب أو المعادلات المستخدمة لحساب مضاعفات تجميع النقاط، أو تقيّيم قيمة النقطة، أو معادل صرف النقطة، أو عتبات قيم الفئات، أو نقاط المكافئات، في أي وقت ودون إشعار مسبق.
    • في حال الاستمرار في استخدام خدماتنا، فإنك تقر وتوافق على الشروط والأحكام المنشورة هنا، وأن أي تحديثات مستقبلية على هذه الشروط والاحكام هي سارية من تاريخ نشرها، ما لم تتوقف عن استخدام الخدمات واخطار اورنج برغبتك بالتوقف عن استخدامك لحسابك.

انشاء الحساب

  • يجب على المشترك انشاء حساب نقاط تكرم الخاص به عن طريق موقعنا الالكتروني. يمكن لموظفين المعارض أو خدمة العملاء المساعدة الشكلية فقط للمشترك بإنشاء الحساب.
  • يستوجب على المشترك التأكد من حالة الحساب والتقرير عن أي اعطال تخص الحساب خلال فترة أقصاها 24 ساعة من ظهور المشكلة للحفاظ على احقيتهم للنقاط المجمعة.
  • يكون المشترك مسؤول بشكل قطعي عن تفاصيل المعلومات الشخصية وبيانات الاتصال المقدمة.
  • بمجرد قيام المشترك بإنشاء الحساب، يقر المشترك بأنه قرأ ووافق على شروط واحكام برنامج نقاط تكرم.

تجميع النقاط

  • اورانج ليست مسؤولة عن أي فقدان لتحصيل النقاط في حال كان الحساب غير فعال.
  • تتم عملية تحصيل النقاط في يوم 28 من كل شهر.
  • يتم تبليغ المشترك عن عدد نقاطه من خلال رسالة نصية في اول يوم من كل شهر عندما يكون لديه أكثر من 100 نقطة فقط.
  • تتم عملية تصنيف الفئات في اليوم الاول من شهر نيسان اليوم الاول من شهر تشرين الاول من كل سنة.
  • فئات البرنامج:
    • الفئة الفضية: معدل استهلاك ستة شهور يساوي من 0 الى 59 دينار اردني، نقطة لكل دينار
    • الفئة الذهبية: معدل استهلاك ستة شهور يساوي من 60 الى 109 دينار اردني، نقطة ونصف لكل دينار
    • الفئة البلاتينية: معدل استهلاك ستة شهور يساوي أكثر من 110 دينار اردني، نقطتان لكل دينار
  • يتم تجميع النقاط للفواتير الشهرية عند صدورها، وليس عند دفعها من قبل المشترك.
  • لخطوط الخلوي المدفوع مسبقاً وخطوط الأرضي المستقلة، يبدأ تجميع النقاط عند استهلاك 9 دنانير شهرياً فما أكثر.
  • يتم تجميع النقاط لخطوط الإشراك وهي ضمن حالة "فعال" فقط، الخطوط بحالة الفصل الجزئي أو الكلي غير مشمولة بعملية تجميع النقاط.

استخدام النقاط

  • في معارض اورانج، يسمح باستخدام النقاط لمرة واحدة للخط الواحد على أي طريقة في اليوم الواحد.
  • في التبرعات، يسمح باستخدام النقاط لمرتين خلال سنة واحدة.
  • يمنع استخدام النقاط في حال زاد عدد الفواتير المستحقة على أي خط الاشتراك داخل الحساب عن فاتورة واحدة.
  • كاستثناء للبند السابق، يسمح باستخدام النقاط إذا كانت قيمة الفاتورة الثانية اقل من 5 دنانير.
  • كاستثناء للخط الثابت، يسمح باستخدام النقاط إذا كانت قيمة الفواتير المستحقة اقل من أو تساوي 15 دينار.
  • يمنع استخدام النقاط في حال وجد في الحساب خط اشتراك مفصول جزئي او كلي.

انتهاء صلاحية النقاط

  • تتم عملية انهاء الصلاحية للنقاط غير المستخدمة كل يوم 28 من كل شهر.
  • تنتهي صلاحية النقاط بعد مرور عامان على عدم استخدامها.
  • يتم فصل الحساب فصلاً كلياً وشطب جميع النقاط المجمعة مباشرة، في حال تم فصل جميع الاشتراكات المضافة للحساب.
  • يتم سحب أي اشتراك من الحساب إذا تم تغيير الرقم الوطني، أو رقم المنشأة، أو رقم جواز السفر المسجل عليه.
  • تحتفظ اورانج بحقها بايقاف وفصل الحساب الخاص بالمشترك في حال عدم استخدام المشترك للنقاط لمدة تزيد عن 3 سنوات دون الحاجة لاي اشعار.
  • لا يتم ارسال اخطار عن طريق رسالة نصية عن احتمالية انتهاء صلاحية قيمة معينة من النقاط إذا كان مجموع النقاط بحساب المشترك أقل من 200 نقطة.

استرجاع النقاط المفقودة

  • يحق استرجاع النقاط غير المدرجة في الحساب إذا كان السبب مشكلة فنية او فشل في نظام النقاط لاستكمال إجراءاته أو العمليات المطلوبة منه، وتحتفظ اورانج بحقها رفض أي طلب لاسترجاع نقاط غير مدرجة في الحساب إذا كان تاريخ الطلب أكثر من شهرين من تاريخ فقدان النقاط.
  • يحق للمشترك استرجاع النقاط غير المدرجة على شكل خطة شهرية تصل لستة أشهر إذا تم إعادة تشغيل الخط المفصول خلال شهر واحد من تاريخ فصله.

Tikram Points Program

A loyalty program, based on the concept of accumulation and redemption of virtual points, allowing monthly billed and prepaid subscribers, mobile and internet, to accumulate points based on specific variables and rules, and benefit from them by using them to pay for purchases based on the points value specified to each redemption channel.

Program Policy

  • Orange reserves the right to:
    • Terminate, change, alter or modify the terms and conditions of this program or any portion thereof, at any time without prior notice.
    • Include or exclude any participant in the program at any time without prior notice.
    • Change, alter or modify the calculations methods or used formulas in regards to, but not limited to, point accumulation multipliers, point valuation, point redemption factor, segmentation thresholds, and bonus points, at any time and without prior notice.
    • By continuing to use our services, you acknowledge and accept to the Terms & Conditions herein published, and any future updates effective from the date of its publishing, unless you cease using the services and notify Orange of your interest to stop using our services.

Account Creation

  • Customer is obligated to create his own account on Tikram Points through our website. Shop and call center agents are only allowed to support customers in create their accounts.
  • Customer is obligated to keep their account status in check and report any issues within a maximum of 24 hours of its issuance in order to keep their right to their accumulated points balance.
  • Customer is fully responsible for the information provided in regards to their personal and contact details.
  • By creating an account, the subscriber acknowledges that he/she has read and agrees to the terms and conditions of Tikram Points Program.

Points Accumulation

  • Orange is not responsible for any missed point accumulations due to an inactive account.
  • Point accumulation happens every 28th of each month.
  • Customer is informed about his point balance through SMS on the 1st day of each month only when his point balance is over 100 points.
  • Segmentation happens every Apr. 1st and Oct. 1st of each year.
  • Program segments:
    • Silver Segment: Six-month average monthly consumption is 0 to 59 JOD, one point for every 1 JOD.
    • Gold Segment: Six-month average monthly consumption is 60 to 109 JOD, one and a half point for every 1 JOD.
    • Platinum Segment: Six-month average monthly consumption is equal to or above 110 JOD, two points for every 1 JOD.
  • Points accumulation for monthly bills is based on their issuance, not their payment by the subscriber.
  • Prepaid Mobile & Fixed standalone offers only accumulate when they reach a minimum of 9 JOD consumption on monthly basis.
  • Points are accumulated only in a line’s Active state, suspended and deactivated lines do not accumulate.

Points Redemption

  • In Orange shops, only one points redemption per line per method per day is allowed.
  • In Donations, only two redemptions per year are allowed.
  • Redemption is blocked when more than one bill is open on any line inside the account.
  • An exception to the above rule is if the second bill’s value is less than 5 JOD.
  • An exception for Fixed line type specifically if the total bills value is less than or equal to 15 JOD.
  • Point redemption is blocked when a line inside the account is in soft suspension state or deactivated.

Points Expiry

  • Points expiry process is run on the 28th of each month.
  • Points accumulated will expire after 2 years of no usage.
  • The customer’s account is deactivated, and all points included are lost, when all lines added to the account have reached a deactivation or hard suspension state.
  • A line is removed from the account if the line’s assigned NID, CP, or Passport number is changed at any point while it is inside an account.
  • Orange has the right to completely deactivate an account, when no points redemptions transactions occur for 3 years without the need of notifying the customer.
  • No SMS notification is sent regarding points expiry if the customer’s account has a total of less than 200 points

Lost Points Win Back

  • Points are eligible for lost point’s win back if losing points reasoning was due to a technical system failure of procedure or process. However, Orange has the definitive right to reject a lost point’s win back claim if the date of claim exceeds 2 months from date of losing the points.
  • Points are eligible for a lost point’s win back plan of up to 6 months if a customer reactivates their line within 1 month of its deactivation.